24 Ekim 2010 Pazar

Sihirli Yazılım...

Konu Saati  06:41  |  in  sihirli yazılım

Dün TRTçocuk kanalında süper bir haber izledim. Gülmeyin ama evde minik


ufaklıklarımız olduğu için çocuk kanalları en çok seyredilen kanallar. (: Gerçi onlar olmasaydı da benim yine en çok izlediğim kanal onlar olurdu ya neeeyyyseeee.... :P
Her ne kadar haberi TRTçocukta izlesem de daha detaylı bilgi alabilmek adına kaynak olarak ntvmsnbc den aktarıyorum size.

Nesneleri yok eden 'sihirli' yazılım

Web kamerasıyla görüntülenen alandaki her hangi bir cisim 'sihirli' yazılımla anında yok ediliyor, karşı taraf sohbet sırasında o cismi görmüyor.

Alman yazılımcılar, web kamerasıyla görüntülenen alandaki her hangi bir nesneyi bilgisayar ekranına yansıyan görüntüden 'gerçek zamanlı' olarak silebilen bir yazılıma imza attı.
Ilmenau Üniversitesi'nde geliştirilen yeni yazılım sayesinde, bir yandan dokunmatik ekranlı bir bilgisayarın kamerasıyla çekim yapılırken, diğer yandan görüntüde yer alması istenmeyen herhangi bir nesne işaretlenerek anında ortadan kaldırılabiliyor.
Engadget teknoloji sitesinde yayımlanan habere göre, 'sihri' hatırlatan yazılımda, istenmeyen nesneyi dijital kalem kullanarak çember içine almak yeterli.

İlk olarak seçilen nesnenin çözünürlüğünü azaltarak görüntüyü ortadan kaldıran yazılım, daha sonra görüntüyü iyileştiriyor ve çözünürlüğü ilk baştaki düzeyine ulaşıncaya kadar artırıyor.
Yazılımın sırrı ise tüm bu işlemlerin sadece 40 salisede, yani insan beyninin fark edemeyeceği bir zaman diliminde yapılması. Yazılımın şimdilik sadece Windows'da çalıştığı, ancak gelecek yıl yayınlanacak Android işletim sistemi için de hazırlık yapıldığı belirtiliyor.
Yazılım, pek yakında ücretsiz olarak internetten indirilebilecek.

Webcam kullanmamama rağmen ben çok beğendim. ((: Bu sayede bol hokus pokuslu, bool abracadabra lı konuşmalara tanık olabiliriz webcam aracılığıyla. :D Teknoloji alanındaki birçok gelişme gibi bu da mutlu etti beni.... (((:
Şimdi hep birlikte 3'e kadar sayıyooooruzzzzz...... Ekrandaki şapkayı yok ediyoruz. Hokusss pokussss abraaaaa cadabraaaaaa.......
biiirrrr - ikiiiiiiiiiiiii - üçççççççç
taaa taaammmmmmm..... :D


Gerçi ben her zamanki gibi paint prog. kullandım ama olsun yok oldu mu oldu?!! :D

Bu Konuyu Paylaş

Hakkımda Seven BlogCu

"Hayret etme yeteneğini kaybetmeyenlere" Sonsuzluğun ve sınırsızlığın bilinmeye değer yönleri..Her telden günceleri.. Google+.

0 yorum:

Etiketler

Hakkımızda-Gizlilik-İletişim
Copyright © 2013 Develi Kayseri. by Her Telden
By Seven Blogcu.
back to top