31 Ekim 2010 Pazar

BALIK HAFIZASI 3 SANİYELİK Mİ SANDIN???!!!

Konu Saati  13:14  |  in  kayıp balık nemo

Tanıştırıyım bu benim canım balığım Humty-Dumty im. ((:  Doğumgünü hediyem olur kendileri. Yaklaşıkta 5-6 aydır benimle. Ne diyim Allah uzun ömürler verir inşallah. (:
Bugünkü yazıma konu olmasının sebebi ise beni hergün şaşkına çeviren halleri. Kim dediyse balıkların hafızası 3 saniye diye onları yalancı çıkaracak cinsten.

Bir kere Pavlov'un köpeklerinden hiçbir eksiği yok. O da anlıyor mama saatinin geldiğini, yanına yaklaşınca (ki bu genelde yem vermek için oluyor zaten) daha yem vermeden suyun üzerine çıkıp yemek yeme pozisyonu alıyor. Yem verince de haaaapp diye yutuyor. (: (O sesi duymanız lazım anlatılmaz duyulur yani. :P)
Eğer sadece 3 saniye olsaydı hafızası nereden bilecek benim oraya neden geldiğimi, yemini daha görmeden benim el hareketlerime göre hareket etmesi benim nazarımda akıllı bıdık yapıyor kendisini.
İşte tam da bu sırada araştırmacı ruhum harekete geçti ve
öğrendim ki 2009 yılında İsrail'de yapılan çalışmalar sonucunda balıklarında 4-5 ay öncesine ait bilgileri hatırlayabildiklerini, neredeyse fareler kadar akıllı olduklarını ve eğitilebileceklerini ortaya koymuş.
Yani aklınızda bulunsun birine balık hafızalı demeden önce bir kere daha düşünün tamam fil hafızasıyla kıyaslanamaz belki ama onlarında geçmişi, anı belleği var sonuçta. (:



Biliyordum, biliyordum Humty-Dumty im beni tanıyor. :P Hatta belki de benden çok annemi tanıyor. ((:

Bu Konuyu Paylaş

Hakkımda Seven BlogCu

"Hayret etme yeteneğini kaybetmeyenlere" Sonsuzluğun ve sınırsızlığın bilinmeye değer yönleri..Her telden günceleri.. Google+.

0 yorum:

Etiketler

Hakkımızda-Gizlilik-İletişim
Copyright © 2013 Develi Kayseri. by Her Telden
By Seven Blogcu.
back to top